22 Mart 2012 Perşembe

Türk(ü):))


Türk(ü)
Dünyanın her milletinden oluşan Amerika’da,
51 Eyalet te olsa
Sorduğun zaman,
-Hemşerim Nerelisin?
-Amerikalıyım der.
Hatta Amerika’da  yaşayan Kürtler bile.
Ama burada yaşayanlar,
Türküm demez, Kürdüm derJ
"Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir."
"Türk Devleti'ne vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk'tür."

Atatürk kendi el yazısı ile de aşağıdakileri karalamıştır:
"Bu memleket, dünyanın beklemediği, asla ümit etmediği bir müstesna mevcudiyetin yüksek tecellisine, yüksek sahne oldu. Bu sahne 7 bin senelik, en aşağı, bir Türk beşiğidir. Beşik tabiatın rüzgârları ile sallandı; beşiğin içindeki çocuk tabiatın yağmurları ile yıkandı. O çocuk tabiatın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu; sonra onlara alıştı; onları tabiatın babası tanıdı, onların oğlu oldu; Bir gün o tabiat çocuğu tabiat oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu. Türk budur. Yıldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir. "
Ancak,
Ne mutlu Türküm diyene lafına takmış bazı Kürt vatandaşlarımız,
Ben de
Ne mutlu Kürdüm diyene demek istiyorum demektedirler.
Bu da toplumda Türküm/Kürdüm tartışmalarını körüklemekte ve halen devam etmektedir.
Bir gerçek  var ki
Bizim Türkücülerimizin büyük çoğunluğu;
Kürt kökenli vatandaşlarımızdır.
Buradan hareketle;
Ne Mutlu Türk(ü) Söylene desek?
İsteyen türkü kabul etsin,
İsteyen TürküJ
Hepimiz Kardeşiz, Bu Kavga Ne Diye:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder